tirsdag 4. juni 2013

Sommeranbefaling: Cold Mailman - Heavy Hearts

For et band!
For et album!
Dette blir uten tvil et av sommerens soundtrack.



"I'm in love, I'm in love" synger Ivar Bowitz og Catharina Sletner på låta Future Ex.
Jeg er faktisk forelsket.
Heavy Hearts er et drømmende popelektronisk album, som gjør at jeg får lyst til å danse, ligge i parken en varm sommerdag, drømme, gå tur, svømme, og ikke minst, synge. Og det kan jeg, for jeg lærte meg alle tekstene på en ukes tid.
Høydepunktet mitt i eksamenstiden var t-baneturen til og fra skolen, fordi da kunne jeg høre på Heavy Hearts og drømme meg bort i noen deilige minutter.
Jeg var på releasekonserten og de spiller minst like bra live, så hvis du har muligheten til å oppleve dem live bør du absolutt gripe sjansen!

Ikke én låt er overflødig, men hvis jeg først må plukke ut noen favoritter blir det: Intervention, Lighthearted Love, Future Ex, Venetian Blinds, Mountaineer's Foot og Shakedown 1992. Starten av Shakedown 1992 har klare referanser til Twin Peaks soundtracekt av Angelo Badalamenti, men av en eller annen grunn får jeg også assosiasjoner til Frida Med Hjertet i Hånden (filmen fra 1991).

Den første singelen, My Recurring Dream er også helt fantastisk, og musikkvideoen er magisk,enjoy!

 Resten av albumet kan du høre på Spotify!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar