mandag 10. juni 2013

Reisetips: Positano

Sommeren 2011 reiste jeg og samboeren rundt i Italia og én ting er sikkert, jeg skal tilbake! Iskremen alene er grunn nok til å reise til Italia. I dag skal jeg anbefale en magisk liten kystby, nemlig Positano. Den ligger i en fjellvegg på Amalfikysten, og hvis du tør ta bussturen dit, kronglete vei og stupbratte fjellsider, er det virkelig verdt det.


Vi var ute etter en rolig plass for soling, badig og rekreasjon og kom ved en tilfeldighet over Positano da vi planla ferien. Vi falt umiddelbart for byen da vi så bildene på nett, og var ikke i tvil om at vi måtte ta turen dit. I én uke nøt vi livet på Amalfikysten.
Vi bodde på Pensione Maria Luisa, et fantastisk lite hotell, med en utrolig hyggelig og gjestmild eier ved navn Carlo. Vi valgte å legge litt ekstra penger i oppholdet og bestilte rom med balkong og utsikt. Det angret vi ikke på! Positano er en av de mest sjarmerende byene jeg har besøkt,så hvis du ser etter en rolig, sjarmerende og koselig by, vil jeg anbefale Positano på det sterkeste.

Her er noen av våre bilder fra Positano:














Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar