søndag 20. januar 2013

Serieanbefaling: Game of Thrones

Samboeren og jeg har alltid nærmere ti tv-serier vi ser på samtidig.
Det er utrolig mange bra og spennende serier der ute, så mange at jeg er litt stressa over om jeg kommer til å rekke å se alle seriene jeg vil se! Når det kommer til de store (og av og til krevende) en-timers seriene (typisk HBO-serier) holder vi oss som regel til én om gangen.

Etter å ha sett sesongfinalen av Dexter, som jeg forøvrig enda har hjertebank av, bestemte vi oss for å begynne å se Game of Thrones. Vi er litt sent ute, men liker å se serier når det har kommet i hvert fall én sesong, så jeg slipper å sitte og vente i ukesvis på neste episode. Kjøpte sesong 1 i julegave til kjæresten (er smart og gir gaver jeg også får glede av:), og det var vel verdt pengene! Herregud for en serie! Den er utrolig spennende, morsom, trist og ikke minst visuelt vakker! Og fantastiske skuespillerpretasjoner! Hadde høye forventninger og de ble så til de grader innfridd! Kommer nok til å se de to første sesongene på rappen. Tvang kjæresten til å stå opp like tidlig som meg en dag for at han skulle komme tidligere hjem fra jobb og dermed se Game of Thrones. Hekta? Det kan du trygt si!

Frykter at dette er en serie hvor de kommer til å drepe mange av rollefigurene (som så ofte i HBO-serier), noe jeg hater, men også setter pris på. Det er litt kjedelig når heltene ALLTID overlever.

Er du som meg litt sent ute med å se Game of Thrones? Løp og kjøp sier jeg bare! Og ikke legg andre planer de neste dagene ;)






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar